NIERÓWNOŚĆ EDUKACYJNA W NEPALU
Cele Nepalu w zakresie wzrostu gospodarczego to często "myślenie życzeniowe" z wielu powodów, między innymi z powodu utrzymującego się ubóstwa i nierówności w zakresie edukacji. Wiele krajów, w tym Nepal, zobowiązało się do zapewnienia równego dostępu do edukacji, aby zmniejszyć różnice w poziomie wykształcenia między różnymi grupami w celu osiągnięcia wyznaczonych celów w zakresie powszechnej edukacji podstawowej (UPE) - Milenijnych Celów Rozwoju (MCR) oraz Celów Edukacji dla Wszystkich (EFA). Aby osiągnąć te cele, konieczny jest strategiczny wysiłek obejmujący skuteczniejsze interwencje w celu dalszego sprawiedliwego podziału, który jest ostatecznie niezbędny dla zrównoważonego wzrostu gospodarczego. W niniejszej pracy doktorskiej dokonano pomiaru nierówności edukacyjnych poprzez obliczenie współczynnika Giniego na podstawie zestawu danych z trzech głównych badań gospodarstw domowych. Wyniki w zakresie nierówności edukacyjnych są następnie analizowane z PKB na mieszkańca (PPP USD), aby ocenić związek między nierównością edukacyjną a wzrostem gospodarczym.