Ruch Muzyczny nr 1/2020
W numerze między innymi:
Polemiki po publikacji w #0/2019 tekstu o kondycji polskich filharmonii. Dorocie Szwarcman odpowiadają między innymi Jacek Rogala, Piotr Sułkowski i Tomasz Janczak.
Jacek Marczyński przedstawia i analizuje losy polskich twórców i wykonawców operowych na scenach świata.
Dorota Kozińska, Jacek Hawryluk i Jacek Marczyński recenzują Halkę w Operze Wiedeńskiej, Opowieści Hoffmanna w La Monnaie/De Munt w Brukseli i Króla Rogera w Bernie.
Relacje z festiwalu Actus Humanus Nativitas, premiery VI Koncertu skrzypcowego Bacewicz w Filharmonii Narodowej, Anhellego Dariusz Przybylskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Joanny d’Arc Honeggera w Operze Krakowskiej.
Skrzypaczka Martyna Pastuszka w obszernym wywiadzie opowiada Karolinie Kolinek-Siechowicz o blaskach i cieniach szefowania {oh} Orkiestrze Historycznej. Rozmowa ilustrowana zdjęciami Pawła Stelmacha.
Przegląd nagrań zmarłego niedawno dyrygenta Marissa Jansonsa, recenzje nowych płyt Pina de Vittoria i Katarzyny Drogosz, albumów z muzyką Zbigniewa Karkowskiego, Kuby Krzewińskiego, Józefa Elsnera, książki Williama Stafforda Mozart. Mity a fakty, gier planszowych o Stanisławie Moniuszce.
Elżbieta Szczepańska-Lange opisuje lata spędzone przez Emila Młynarskiego na Wyspach Brytyjskich.
Olgierd Pisarenko wyjaśnia, dlaczego Leoš Janáček nie został w 1904 roku dyrektorem warszawskiego Instytutu Muzycznego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 52
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Aktualności
Co słychać w filharmoniach. Polemiki
W sieci układów, kontaktów i kompromisów – Jacek Marczyński
Moniuszko: Jontek, wersja wiedeńska – Dorota Kozińska
Człowiek jest bogiem dla siebie – Jacek Marczyński
Pewnego razu w Hollywood, czyli w Brukseli – Jacek HawrylukRELACJE
Nadzieja w ogrodach – Zachodu Anna Chęćka
Prawykonanie po latach – Magdalena Pasternak
Linia życia – Adam Suprynowicz
Zapis zdrowienia – Michał Bajer
Premiera po premierze – Krzysztof Stefański
Graj, jakby nie istniał czas – Dobrochna Zalas
Mroźny magazyn drogowskazów – Michał Bajer
Ostatnia godzina Joanny d’Arc – Bartosz KamińskiWYDAWNICTWA
Subiektywny przegląd nagrań Marissa Jansonsa – Krzysztof Stefański
Na co dzień i od święta – Magdalena Łoś
Ożywczy wycisk – Piotr Tkacz
Założyciele muzyki krajowej – Piotr Matwiejczuk
Ep muzyki – Adam Suprynowicz
Stafford na tropie – Agnieszka Nowok-Zych
Fortepian Kosza – Maciej Krawiec
Moniuszko, graj! – Katarzyna RyzelROZMOWA
Królestwo ptaków – z Martyną Pastuszką rozmawia Karolina Kolinek-Siechowicz
SWOBODA RUCHU
Jedyne takie lata – Elżbieta Szczepańska-Lange
Alicja Boniuszko (1937–2019) – Jacek Marczyński
Peter Schreier (1935–2019) – Józef Kański
Harry Kupfer (1935–2019) – Jacek MarczyńskiZ ARCHIWUM R
Adam Rieger: O wielotorowość w programach muzycznych – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
Uchem pisane: Zenek, nie daruję ci tej nocy! – Dorota Kozińska
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Niedoszły dyrektor – Olgierd Pisarenko