TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
ksiazka tytuł: Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji autor: Justyna Górna, Magdalena Kaźmierczak, Sławomir Zapłata
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN: 978-83-8211-069-2
Wydanie: 1, 2021 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
39,00 zł 35,10 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Przedmiotem i celem podręcznika Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji jest kompleksowe przedstawienie różnych aspektów teoretycznych i praktycznych systemowego zarządzania, które wpływają na doskonalenie organizacji. Autorzy podręcznika umiejętnie łączą w nim swoją wiedzę teoretyczną z dużym doświadczeniem w praktycznym wprowadzaniu w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Wartością dodaną podręcznika są z pewnością studia przypadków, umieszczone na końcu każdego rozdziału, oraz zadania do samodzielnego wykonania, które pozwolą czytelnikowi na podjęcie działań doskonalących w każdej organizacji.
Pierwszy rozdział podręcznika poświęcono procesowemu podejściu do zarządzania jakością w organizacji. Przedstawiono w nim ewolucję podejścia procesowego, klasyfikację procesów w aspekcie tworzenia wartości dodanej, podstawowe funkcje zarządzania procesami, prezentując przy tym liczne przykłady, m.in. mapę procesów i diagram SIPOC.
W rozdziale drugim – Podejście oparte na ryzyku w projakościowym zarządzaniu w organizacji – ujęto aspekty systemowego zarządzania jakością i opisano architekturę podejścia opartego na ryzyku, które jest niezbędne dla prowadzenia skutecznych działań organizacyjnych.
W rozdziale trzecim, zatytułowanym Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem w łańcuchu żywnościowym, wskazano najważniejsze atrybuty żywności – bezpieczeństwo i jakość, przedstawiono wymagania prawne w tym zakresie oraz przeanalizowano poszczególne rodzaje zagrożeń biologicznych, fizycznych i chemicznych. Ponadto zaprezentowano podejście systemowe do zarządzania jakością w łańcuchu żywnościowym.
W rozdziale czwartym – Zarządzanie ciągłością działania w organizacji – przedstawiono dwa modele porządkujące inicjatywy podejmowane w celu zapobiegania kryzysom, działania podejmowane w kryzysie oraz czynności zmierzające do powrotu do normalnego funkcjonowania organizacji, ponadto omówiono koncepcję odporności organizacyjnej mającej znaczący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku.
W rozdziale piątym – Podejście systemowe do zarządzania społecznie odpowiedzialnego w organizacji – opisano rolę, jaką spełnia obecnie w organizacjach koncepcja CSR (corporate social responsibility – CSR). W rozdziale zwrócono szczególną uwagę na podejście systemowe do CSR oraz proces identyfikacji i angażowania interesariuszy organizacji.
Ostatni rozdział zatytułowano Metody i narzędzia doskonalenia procesów w organizacjach. Zaprezentowano w nim szczegółowo wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością oraz lean manufacturing. Przedstawiono także przykładowe zadania dotyczące wykorzystania podstawowych metod i technik w doskonaleniu procesów w organizacji.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Sklep Internetowy Zinamon.pl akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier