Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych
Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarządzających. Prowadzone badania były zorientowane na realizację następujących celów szczegółowych o charakterze:teoretycznym (przegląd i systematyzacja literatury przedmiotu, ukierunkowane w szczególności na wyjaśnienie podstawowych pojęć); metodycznym (skonstruowanie narzędzi służących pomiarowi sukcesu przedsiębiorstwa społecznego, badaniu zależności zachodzących pomiędzy stylem przywództwa, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego oraz określenie zestawu cech i kompetencji pożądanych u przedsiębiorstw społecznych);praktycznym (dostarczenie praktykom wytycznych podnoszenia skuteczności i sprawności badanych organizacji). Realizacja postawionego celu badawczego została poprzedzona krytyczną analizą koncepcji odnoszących się do zakreślonego obszaru tematycznego, zawartych zarówno w polskiej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu. Podstawowe etapy badań obejmowały studia literatury przedmiotu, opracowanie modelu teoretycznego i narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań empirycznych, analizę i interpretację otrzymanych wyników oraz późniejsze wnioskowanie w zakresie oceny związków pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego. Empiryczna część opracowania jest rezultatem zastosowania mieszanych metod badawczych (tzw. triangulacji metodologicznej) z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiety i kwestionariusza wywiadu oraz wybranych metod statystycznych. Na finalny kształt pracy oraz na zakres i głębokość prowadzonych badań wpłynęły także informacje uzyskane przez autorkę pracy, która współpracuje z organizacjami działającymi w trzecim sektorze, gdzie od wielu lat pracuje jako doradca i trener, świadcząc usługi z zakresu zarządzania i funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej oraz promocji przedsiębiorstw społecznych. Można zatem powiedzieć, że weryfikacja tez miała zarówno teoretyczny, jak i praktyczny charakter.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-489-3
- ISBN druku: 978-83-7875-488-6
- Liczba stron: 200
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1 Podstawy teoretyczne przedsiębiorczości społecznej 13 1.1. Rozwój ekonomii społecznej i przesłanki przedsiębiorczości społecznej 13 1.2. Pojęcie przedsiębiorczości społecznej – przegląd definicji 20 1.3. Przedsiębiorstwa społeczne – istota, rodzaje i zasady działania 32 1.3.1. Trzy szkoły definiowania przedsiębiorczości społecznej 32 1.3.2. Rozwój definicji przedsiębiorstwa społecznego 35 1.3.3. Specyfika przedsiębiorstw społecznych w Polsce 44 Rozdział 2 Czynniki determinujące funkcjonowanie i sukces przedsiębiorstw społecznych 51 2.1. Sukces przedsiębiorstwa społecznego – teoria, praktyka i pomiar 51 2.2. Kontekstowe uwarunkowania osiągania sukcesu przedsiębiorstw społecznych 58 2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne 58 2.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne 61 2.2.2.1. Przywództwo 64 2.2.2.2. Orientacja przedsiębiorcza 66 2.3. Typologie czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw społecznych 71 Rozdział 3 Przedsiębiorca społeczny i jego rola w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwo społeczne 79 3.1. Przedsiębiorca społeczny i jego atrybuty 79 3.2. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem społecznym 83 3.3. Kompetencje przedsiębiorcy społecznego – przegląd definicji 88 Rozdział 4 Metodyka badań 95 4.1. Pierwszy etap badań 95 4.2. Drugi etap badań 103 4.3. Trzeci etap badań 105 Rozdział 5 Prezentacja wyników badań własnych – analiza i dyskusja 110 5.1. Pierwszy etap badań 110 5.1.1. Identyfikacja stosowanego przez respondentów stylu przywództwa, poziomu orientacji przedsiębiorczej oraz osiąganego sukcesu 110 5.1.2. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego 111 5.1.3. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą 114 5.1.4. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą oraz sukcesem 117 5.1.5. Ocena związku pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego 120 5.1.6. Ocena pozostałych związków pomiędzy zmiennymi 125 5.2. Drugi etap badań 128 5.3. Trzeci etap badań 137 Rozdział 6 Podsumowanie badań i wnioski 146 6.1. Wyniki weryfikacji hipotez i pytań badawczych 146 6.2. Konsekwencje dla teorii 148 6.3. Konsekwencje dla praktyki zarządzania 151 6.4. Ograniczenia przeprowadzonych badań 154 Zakończenie 157 Załączniki Załącznik 1: Kwestionariusz wywiadu – pierwszy etap badań 163 Załącznik 2: Kwestionariusz wywiadu – drugi etap badań 168 Załącznik 3: Kwestionariusz wywiadu – trzeci etap badań 171 Bibliografia 173 Spis rysunków 197 Spis tabel 198