Terapia logopedyczna
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom – teoretykom i praktykom – zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.
Ditta Baczała
Jacek J. Błeszyński
- Kategorie:
- Redakcja: Ditta Baczała, Jacek Błeszyński
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-231-3331-5
- Liczba stron: 290
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od Redaktorów / 7 Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki terapii logopedycznej Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński – Czy terapia jest potrzebna? / 11 Hanna Żuraw – Terapeutyzacja życia w ponowoczesności / 26 Jacek J. Błeszyński – Oddziaływania terapeutyczne w logopedii / 55 Rozdział 2. Pomoc logopedyczna w środowisku rodzinnym i szkolnym Andrzej Twardowski – Rodzina jako środowisko wczesnego wspomagania rozwoju mowy dzieci z niepełnosprawnościami / 69 Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko – Model współpracy logopedy z otoczeniem pacjenta – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne / 85 Małgorzata Zaleska – Edukacja regionalna w logopedii i terapii pedagogicznej / 97 Irena Ramik-Mażewska – Miejsce terapii w szkole – uniwersalne aspekty bajkoterapii / 104 Rozdział 3. Metody i pomoce logopedyczne Jolanta Zielińska, Karolina Piotrowska-Madej – Dynamically Pro w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną / 119 Amelia Golema – Rezonans dźwięków w gabinecie logopedy. Muzyka, emocje, komunikacja/ 133 Rozdział 4. Rozwijanie zdolności językowych Marlena Kurowska – Dialog jako forma rozbudzania aktywności werbalnej dziecka z trudnościami w przyswajaniu mowy i języka / 143 Monika Romaniec – Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / 156 Grzegorz Ślęzak – Integracja sensoryczna. Implikacje dla terapii logopedycznej / 171 Jolanta Góral-Półrola, Paweł Półrola – Czy wszystko już było? Qigong w terapii jąkania / 187 Anna Kruczyńska, Elżbieta Szabelska – Wpływ centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego na wymowę dzieci 4- i 6-letnich – badania własne 206 Ewa Muzyka-Furtak – Lingwistyczne aspekty terapii zaburzeń mowy dzieci z uszkodzeniami słuchu / 220 Magdalena Zając – Zaburzenia rozwoju mowy a samoocena dziecka / 237 Rozdział 5. Terapia osób z dysfunkcjami centralnego układu nerwowego Justyna Żulewska – Zaburzenia prozodii emocjonalnej u chorych z uszkodzeniami prawej półkuli mózgu a możliwości terapii / 257 Aneta Domagała – „Memory-books” w terapii osób z otępieniem / 269 Informacje o autorach / 287