Dorośli reklamują dzieci kupują
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach – propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań.
Przedstawiono w niej:
- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);
- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);
- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;
- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.
„Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji”.
dr hab., prof. UW, Dominika Maison
„Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest – choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron – konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym”.
dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7383-458-3
- ISBN druku: 978-83-7383-458-3
- Liczba stron: 182
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie 9 Rozdział 1 Świat wokół nas, czyli o warunkach, w jakich żyjemy 14 1.1. Nowe technologie i nowe media 14 1.2. Zmiany na rynku zabawek 17 1.3. Rola dorosłych 19 Rozdział 2 Młody rynek, czyli o potencjale konsumenckim dzieci i młodzieży 23 2.1. Rynek pierwotny 24 2.2. Rynek wpływowy 26 2.3. Rynek przyszły 28 Rozdział 3 Rozwój konsumentów, czyli o zmianach postępujących z wiekiem 30 3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci 32 3.2. Rozwój współczesnych nastolatków 36 Rozdział 4 Socjalizacja konsumenta, czyli skąd dzieci wiedzą, jak robić zakupy 41 4.1. Wpływ rodziny 44 4.2. Rola rówieśników 49 4.3. Oddziaływania mass mediów 53 4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i… – zasada synergii 58 Rozdział 5 Reklama i inne działania promocyjne, czyli jak marketerzy wpływają na konsumenta 60 5.1. Podstawy marketingu mix 60 5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym 63 5.2.1. Marketing szeptany 65 5.2.2. Peer-to-peer promotions 66 5.2.3. Marketing wirusowy 67 5.2.4. Trendsetting 68 5.2.5. Kluby nastolatków 70 5.2.6. Wirtualne społeczności 70 5.2.7. Reklamorozrywka 72 5.2.8. Product placement w filmach i grach komputerowych 74 5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy 76 5.3. Etyczny marketing – edukacja i zaangażowanie społeczne 77 Rozdział 6 Reklama dla młodych konsumentów, czyli o tworzeniu reklam i ich odbiorze przez najmłodszych 79 6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam 80 6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam 83 6.3. Dzieci w reklamie 83 Rozdział 7 Społeczne oddziaływanie reklamy, czyli o wpływie niezamierzonym 91 7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy 94 7.1.1. Dostarczanie rozrywki 94 7.1.2. Wspieranie twóczości 95 7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego 96 7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko 98 7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia 99 7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych 100 7.1.7. Źródło wartości estetycznych 101 7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy 102 7.2.1. Postawa materialistyczna 104 7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia 104 7.2.3. Konflikt z rozdzicami 105 7.2.4. Zagrożenie samooceny 106 7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe 107 7.2.6. Poczucie bycia oszukanym 108 7.2.7. Deprecjacja języka 109 7.2.8. Utrwalanie stereotypów 110 7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu 111 7.2.10. Modelowanie zachowań antysocjalnych 111 7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych 113 Rozdział 8 Co i komu wolno, czyli o zasadach działalności reklamowej 115 8.1. Marketerzy 118 8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego 119 8.3. Środowisko szkolne 121 8.4. Rodzice i opiekunowie 124 Rozdział 9 Interwencja, czyli co jeszcze można zrobić 127 9.1. Prawo 128 9.2. Branża 128 9.3. Społeczeństwo 129 9.4. Szkoła 131 9.5. Rodzina 131 Zakończenie 140 Słowniczek 141 Literatura 144 Załączniki 158