Nauczyciel wczesnej edukacji. Wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej
Celem publikacji jest prezentacja przemyśleń Autorów i wyników badań, prowadzonych w obszarze funkcjonowania nauczycieli przedszkoli i klas początkowych w nowoczesnej szkole, w kontekście zmian o charakterze globalnym i w społecznościach lokalnych.
Przygotowanie poszczególnych rozdziałów monografii powierzono Autorom z kilkunastu krajowych ośrodków akademickich, reprezentującym różne dziedziny nauki. Zaproponowane przez nich teksty ukazują szeroki wachlarz zjawisk oraz procesów społeczno-kulturowych i cywilizacyjnych, wyznaczających kierunek przemian roli nauczyciela małego dziecka we współczesnym świecie.
- Kategorie:
- Redakcja: Anna Tyl
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-611-6
- ISBN druku: 978-83-7525-611-6
- Liczba stron: 232
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie (Anna Tyl) 5 Część 1. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian globalnych i lokalnych (Part 1. Early education teacher facing global and local changes) 7 Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Między marginalizacją a globalizacją – miejsce nauczyciela wczesnej edukacji w zmieniającej się rzeczywistości kulturowej i społecznej 9 – Between marginalization and globalization – early education teacher’s place in changing cultural and social reality 21 Jarosław Pawlicki, Nauczyciel społeczeństwa informacyjnego – pokolenia świadomych odbiorców i użytkowników nowoczesnych technologii 22 – Teacher of information society – generation of conscious recipient and users of modern technologies 32 David Cain, Research – testing hypotheses or verifying unchallengeable theories? 33 – Badanie – sprawdzanie hipotez czy akceptowanie niezaprzeczalnych teorii? 36 Marta Mosiołek, Projekty unijne jako narzędzie rozwiązywania problemów w środowisku lokalnym na przykładzie projektu „Logopedicus” 37 – European Union projects as the tool of solving problems in the local environment on the basis of “Logopedicus” Project 49 Część 2. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec przemian programowych i organizacyjnych (Part 2. Early education teacher facing organizational and syllabus changes) 51 Ilona Nowakowska-Buryła, Tomasz Joński, Przekaz kulturowy w programach multimedialnych do nauki języka angielskiego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym 53 – Cultural elements in the multimedia software for teaching English to early school-aged children 65 Dorota Nożewska, Propozycje autorów wybranych programów edukacji przedszkolnej w zakresie diagnozy przedszkolnej 66 – Proposals of the authors of selected programs of nursery school education in the preschool diagnosis 72 Liliana Tomaszewska, Płeć w podręcznikach szkolnych na przykładzie podręczników dla klasy I szkoły podstawowej 74 – Gender in classbooks on the basis of classbooks for first class of primary school 84 Część 3. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec oczekiwań różnych grup społecznych (Part 3. Early education teacher facing expectations from various social groups) 85 Kazimierz Żegnałek, Zewnętrzny obraz nauczyciela wczesnej edukacji 87 – The external image of early-school teacher 95 Anna Tyl, Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej 96 – The authority of early education teacher 115 Część 4. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec edukacji matematycznej (Part 4. Early education teacher facing mathematical education) 117 Jerzy Nowik, Nowe spojrzenie na cele wczesnoszkolnej edukacji matematycznej 119 – New view for taxonomy of mathematical objectives in the early childhood education 125 Mirosław Dąbrowski, Edukacja matematyczna w praktyce 126 – Maths education in practice 137 Barbara Dudel, Postawy studentów edukacji elementarnej wobec kształcenia matematycznego uczniów klas młodszych 138 – Attitudes of early childhood education students towards mathematical education 154 Część 5. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec problemów praktyki pedagogicznej (Part 5. Early education teacher facing pedagogical practice issues) 155 Anna Musiał-Gęsiorowska, Edukacja wczesnoszkolna w przestrzeni muzeum sztuki 157 – Early education in the space of an art museum 163 Kinga Kuszak, Relacja komunikacyjna dziecka sześcioletniego z dorosłym interlokutorem 164 – Communication relation between six-year-old child and its adult interlocutor 174 Marian Wojciech Wójtowicz, Stosunek nauczyciela do ucznia i poczucie własnej wartości ucznia jako warunek poczucia bezpieczeństwa w szkole 175 – A teacher’s attitude towards a pupil and a pupil’s feeling of his own value as the condition of feeling safe at school 188 Mariola Okraska, Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym 189 – Stimulating pre-school children’s artistic creativity 201 Część 6. Nauczyciel wczesnej edukacji wobec tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej (Part 6. Early education teacher facing upbringing children in Polish culture) 203 Edyta Wolter, Pozytywny status tradycji wychowania dzieci w kulturze polskiej 205 – Positive status of tradition of children’s education in Polish culture 216 Beata Szczepańska, Placówki wychowania przedszkolnego i ich personel na łamach wybranych czasopism medycznych w II Rzeczypospolitej Polskiej 217 – The institutions of preschool education and their staff in the medical periodicals during the Second Polish Republic 232