MENU

Podatki w branży FMCG i e-commerce

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 63,84 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

75,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Podatki w branży FMCG i e-commerce

Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:

opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
opodatkowania handlu e-commerce,
opodatkowania akcji promocyjnych,
obciążeń fiskalnych w branży FMCG.

Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:

opłaty cukrowej,
opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek,
nowej matrycy stawek VAT,
wiążących informacji stawkowych (WIS),
kas rejestrujących on-line,
e-paragonów.

W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.
Adresaci: Książka jest przeznaczona dla specjalistów zajmującym się prawem podatkowym (doradców podatkowych, biegłych rewidentów, księgowych, adwokatów, radców prawnych, pracowników administracji skarbowej) oraz przedsiębiorców działających w sektorze FMCG.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów .................................................................................. 9
 Wstęp ................................................................................................... 11
 Rozdział I. Opodatkowanie handlu FMCG na gruncie podatku od towarów i usług .......................... 15
 1. Stawki VAT ................................................................................ 15
 1.1. Regulacje w prawie polskim ............................................ 15
 1.2. Regulacje w prawie unijnym ............................................ 16
 1.3. Przyporządkowanie właściwej stawki VAT ................... 17
 2. Podatek VAT a Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług ....... 20
 2.1. Uwagi ogólne ...................................................................... 20
 2.2. Dostawa towarów a świadczenie usług .......................... 23
 2.3. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ................................... 25
 2.4. Podejście sądów administracyjnych i organów podatkowych ............................................. 28
 2.4.1. Orzecznictwo sądów administracyjnych ........................................... 28
 2.4.2. Interpretacja ogólna Ministerstwa Finansów .................................. 31
 2.5. Case study ........................................................................... 34
 3. Nowa matryca VAT .................................................................. 38
 3.1. PKWiU a nomenklatura scalona..................................... 38
 3.2. Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) ............................ 41
 4. Kasy rejestrujące online oraz e-paragony ............................. 43
 4.1. Kasy rejestrujące online .................................................... 43
 4.2. E-paragony ......................................................................... 46
 Rozdział II. Opodatkowanie handlu e-commerce ........................................... 47
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 47
 2. Opodatkowanie e-sklepu prowadzonego w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i spółki komandytowo-akcyjnej ............................................. 50
 3. Opodatkowanie e-sklepu prowadzonego w formie spółki komandytowej, spółki jawnej, spółki cywilnej lub jednoosobowej działalności gospodarczej ..................... 52
 3.1. Dopuszczalne formy opodatkowania ............................. 52
 3.2. Opodatkowanie według skali .......................................... 53
 3.3. Opodatkowanie liniowe ................................................... 54
 3.4. Opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych .......................................................... 55
 3.5. Opodatkowanie według karty podatkowej ................... 57
 3.6. Wybór i zmiana formy opodatkowania ......................... 59
 4. Rozliczanie sprzedaży w Polsce na gruncie podatku dochodowego i podatku od towarów i usług ........................ 61
 4.1. Sprzedaż towaru a rozpoznanie przychodu................... 61
 4.2. Sprzedaż towaru a rozpoznanie kosztów uzyskania przychodu ..................................................... 64
 4.3. Sprzedaż towaru a rozpoznanie VAT należnego .......... 65
 4.3.1. Zasada ogólna .......................................................... 65
 4.3.2. Metoda kasowa ........................................................ 68
 4.4. Zwrot towaru a rozpoznanie przychodu i VAT należnego ................................................................. 69
 4.5. Nieodebranie zamówienia a rozpoznanie przychodu i VAT należnego ................................................ 71
 5. Sprzedaż wysyłkowa w świetle ustawy o podatku od towarów i usług ............................................... 72
 5.1. Uwagi ogólne ...................................................................... 72
 5.2. Sprzedaż wysyłkowa z terytorium kraju ........................ 73
 5.2.1. Definicja sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju ...................................................... 73
 5.2.2. Przesłanki warunkujące wystąpienie sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju ............................. 74
 5.2.3. Miejsce świadczenia – zasady opodatkowania sprzedaży wysyłkowej ............................................ 76
 5.2.4. Sprzedaż wysyłkowa do dwóch lub więcej państw członkowskich ........................................... 81
 5.3. Sprzedaż wysyłkowa na terytorium kraju ..................... 82
 5.4. Wyłączenia od sprzedaży wysyłkowej ............................ 82
 5.5. Dokumentacja sprzedaży wysyłkowej ............................ 83
 5.5.1. Faktury ..................................................................... 83
 5.5.2. Inne dokumenty dokumentujące sprzedaż wysyłkową ................................................................ 84
 5.5.3. Brak dokumentów potwierdzających dostarczenie towarów do nabywcy w przypadku sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju ................................................... 85
 5.5.4. Kasa rejestrująca ..................................................... 86
 6. Opodatkowanie dropshippingu ............................................. 88
 6.1. Uwagi ogólne ...................................................................... 88
 6.2. Sprzedaż we własnym imieniu ........................................ 88
 6.2.1. Podatek dochodowy ............................................... 89
 6.2.2. Podatek od towarów i usług .................................. 89
 6.3. Pośrednictwo sprzedaży ................................................... 93
 6.3.1. Podatek dochodowy ............................................... 93
 6.3.2. Podatek od towarów i usług .................................. 95
 6.4. Dokumentowanie sprzedaży w ramach dropshippingu ...................................................... 99
 6.4.1. Dokumentowanie transakcji przy sprzedaży we własnym imieniu ............................................... 99
 6.4.2. Dokumentowanie transakcji przy pośrednictwie w sprzedaży ................................... 100
 6.4.3. Dokumentowanie transakcji przy użyciu kasy rejestrującej ................................................. 101
 Rozdział III. Akcje promocyjne ............................................................................. 103
 1. Opodatkowanie rabatów i usług wzajemnych ..................... 103
 1.1. Uwagi ogólne ...................................................................... 103
 1.2. Rabaty sprzedażowe i posprzedażowe (retro-rabaty) ................. 105
 1.2.1. Rabat sprzedażowy ................................................. 105
 1.2.2. Rabat posprzedażowy ............................................ 106
 1.2.3. Korekta zbiorcza...................................................... 108
 1.3. Rabat a wynagrodzenie za usługę ................................... 110
 1.3.1. Uwagi ogólne ........................................................... 110
 1.3.2. Zobowiązania kupującego wynagradzane rabatem ............................................................. 112
 1.3.3. Rabaty pośrednie .................................................... 114
 1.4. Rabaty pracownicze .......................................................... 117
 Rozdział IV. Obciążenia fiskalne w branży FMCG ........................................... 121
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 121
 2. Opłata za reklamę napojów alkoholowych ........................... 121
 2.1. Uwagi ogólne ...................................................................... 121
 2.2. Pojęcie reklamy i promocji napojów alkoholowych ..... 122
 2.3. Wysokość opłaty ................................................................ 125
 2.4. Czynności niepodlegające opłacie .................................. 127
 2.5. Brak uiszczenia opłaty ...................................................... 128
 3. Opłata recyklingowa ................................................................ 129
 4. Opłata cukrowa ......................................................................... 132
 5. Opłata od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml – tzw. małpek ............................. 134
 6. Podatek od sprzedaży detalicznej .......................................... 136
 Bibliografia......................................................................................... 141
 Wykaz orzeczeń sądów .................................................................... 143
 Wykaz pism urzędowych ................................................................. 145
 O Autorach ......................................................................................... 149
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

107,10 zł
119,00 zł

Prawo celne i podatek akcyzowy. Blaski i cienie dziesięciu lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej

W książce omówiono wybrane zagadnienia z zakresu podatku akcyzowego, prawa celnego oraz aspekty proceduralne. Opracowanie zawiera kwestie obecne w pracy organów oraz podmiotów gospodarczych, w tym:in...
66,00 zł
88,00 zł

Prognozowanie kierunków internacjonalizacji na przykładzie branży maszyn i urządzeń górniczych

Niniejsza monografia poświęcona jest internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście sektorowym na przykładzie branży maszyn i urządzeń górniczych. Treść i układ opracowania podporządkowano głównemu celowi, którym jest analiza ryn...
7,72 zł
9,90 zł

Bony na posiłki profilaktyczne – w prawie pracy, podatkach i ewidencji księgowej

"Pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom zatrudnionym w warunkach szczególnie uciążliwych, nieodpłatnie, odpowiednie posiłki jeżeli jest to niezbędne ze względów profilaktycznych. Od 9 lipca 2019 r. pracodawca, który ...
24,90 zł
31,92 zł

PIT CIT Ryczałt 2021 Podatki Część 1

Zamieszczone w publikacji ujednolicone wersje przepisów obejmują wszystkie zmiany, które z dniem 1 stycznia 2021 r. zostały wprowadzone do ustaw: o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), o podatku dochodowym od osób fizy...
131,40 zł
146,00 zł

Ustawa o opłacie skarbowej. Ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych. Komentarz

W czwartym wydaniu książki znajdziesz wszystkie zmiany komentowanych ustaw, które nastąpiły po 1.01.2009 r., w tym dotyczące m.in.:opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych umów o dział spadku, umów sp&oac...
60,30 zł
67,00 zł

Język angielski w branży stomatologicznej

Pracujesz w gabinecie stomatologicznym odwiedzanym przez pacjentów zagranicznych? Ta książka pomoże Ci doskonalić kompetencje językowe.Język angielski zawodowy w branży stomatologicznej to kolejna książka do nauki języka obcego zawod...
99,90 zł
111,00 zł

Podatek rolny. Podatek leśny. Komentarz

Komentarz w sposób kompleksowy przedstawia problematykę opodatkowania gruntów rolnych i leśnych. Zawiera rozwiązania najczęściej spotykanych w praktyce problemów dotyczących omawianych ustaw.
32,40 zł
36,00 zł

Monografie Podatkowe. Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Wydanie 2022

Monografia podatkowa pod red. prof. dr hab. Witolda Modzelewskiego pt. „Działalność turystyczna, noclegowa i gastronomiczna jako przedmiot opodatkowania podatkiem od towarów i usług”, Wydawnictwo Instytutu Studiów Podatkowych,...
144,00 zł
160,00 zł

Podatek od spadków i darowizn. Komentarz

W komentarzu poddano analizie regulacje ustawy o podatku od spadków i darowizn, której przepisy nadal sprawiają liczne trudności interpretacyjne.Autorzy przedstawiają konkretne rozwiązania ustawodawcze oraz dostrzegają, ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!