Poets of the past Poets of the present
Zbiór artykułów stanowiący kontynuację tematyki poruszonej w 3. tomie serii between. pomiędzy, porusza problem wpływu poezji modernizmu na poezję współczesną. Omawiane są odniesienia, odrzucenia, zapożyczenia poezji początku XX w. widoczne we współczesnej poezji anglojęzycznej, a także w literaturze polskiej, francuskiej i włoskiej. Autorzy analizują nawiązania poetów współczesnych do twórczości z pierwszej połowy XX w. Przywoływani są m.in.: T.S. Eliot, W.H. Auden, Ezra Pound, Bolesław Leśmian oraz Gertruda Stein.
- Kategorie:
- Redakcja: Monika Szuba, Tomasz Wiśniewski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-080-5
- ISBN druku: 978-83-7865-080-5
- Liczba stron: 276
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
PART ONE. BRITISH AND IRISH POETRY 9 1.1. FOREIGN ENGAGEMENTS 11 Joanna Kruczkowska. “A Sketch for an ‘Idyll’”: Eliot, Auden and Seferis in Cyprus 13 Anna Hewitt. Jo Shapcott’s “Versions” of Rilke: A Tender and Taxing Conversation 31 David Kennedy. “A corpse, a zombie”: Translation and Re-Animated Bodies in Christian Hawkey’s Ventrakl 43 Monika Szuba. “Then my tongue was flame”: Myth, Modernism and Metamorphosis in H. D.’s and Carol Ann Duffy’s Poetry 53 Małgorzata Grzegorzewska. Speaking with the Dead: Geoffrey Hill Re-Writes Péguy and Re-Reads Eliot 63 David Constantine. “A grace it had, devouring…” – Apparitions of Beauty, Love and Terror in the Poetry of Robert Graves 75 1.2. DOMESTIC RELATIONS 91 Jean Ward. Visiting an Artist: Elizabeth Jennings Contemplates the “Assiduous Craft” of David Jones 93 Maria Fengler. “Nature poets turned into war poets”: Edward Thomas and Michael Longley 115 David Malcolm. Back to Whom / Back to What?: David Constantine’s Something for the Ghosts 131 Vincent Broqua. Caroline Bergvall’s Poetics of the Infrathin 145 Michael Edwards. A Magic, Unquiet Body 159 INTERLUDE 175 Ludmiła Gruszewska Blaim. On Critics and Editors. Or Tracing Eliotesque Spectres 177 PART TWO. THOUGHTS FROM ABROAD 189 Agnieszka Kluba. Does the Prose Poem Exist (in Poland)? 191 Bogusław Grodzki. (Neo)Gnostic Inspirations in the Poetry of Bolesław Leśmian 203 Żaneta Nalewajk. From Allusion to Literary Stylization. Leśmian’s Intertext in Contemporary Polish Poetry 223 Tomasz Swoboda. Meditation is a Meditation is a Meditation: Jacques Roubaud’s Méditations commençantes par les sept premières “Stanzas in Meditation” de Gertrude Stein 237 Roberta Cauchi Santoro. Gruppo 63: The Futurist Legacy in the Italian neoavanguardia 249 Sławomir Studniarz. Ekphrasis in Lawrence Ferlinghetti’s “In Goya’s Greatest Scenes” 263