Turystyka na obszarach miejskich. Uwarunkowania rozwoju. Narzędzia promocji. SE 119
Przestrzeń problemową rozważań niniejszego opracowania wyznaczają dwa zagadnienia: uwarunkowania rozwoju turystyki na obszarach miejskich oraz promocja i jej narzędzia. Szeroko prezentowana problematyka uwarunkowań odnosi się zarówno do makrouwarunkowań (koncepcja rozwoju metropolitalnego), jak i ważnych uwarunkowań na poziomie miasta, takich jak: zaangażowanie finansowe sektora publicznego, uwarunkowania transportowe, popytowe oraz współpraca sieciowa w zarządzaniu rozwojem turystyki miejskiej. Obejmują one zatem zarówno „miękkie”, jak i „twarde” czynniki rozwoju turystyki w miastach. Artykuły poświęcone promocji koncentrują się na nowoczesnych narzędziach promocji turystycznej miast, wykorzystujących nowe technologie i wydarzenia (eventy), oraz na warunkach ich skuteczności.
Studia podejmują ważną, choć ciągle jeszcze słabo rozpoznaną, problematykę turystyki w miastach. Zamieszczone artykuły, potwierdzają wieloaspektowość zjawiska, jakim jest turystyka na obszarach miejskich, i potrzebę interdyscyplinarnych badań w tym zakresie, ich rozwijania i pogłębiania.
„Studia Ekonomiczne” nr 119 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
- Kategorie:
- Redakcja: Teresa Żabińska
- Język wydania: polski
- ISSN: 2083-8611
- Liczba stron: 162
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 7 Urszula Szubert-Zarzeczny: TURYSTYKA MIEJSKA W KONCEPCJI ROZWOJU METROPOLITALNEGO W POLSCE 9 Summary 19 Józef Sala: MIASTA JAKO CEL PODRÓŻY TURYSTYCZNYCH W POLSCE 20 Summary 32 Ewa Dziedzic: ZAANGAŻOWANIE FINANSOWE SEKTORA PUBLICZNEGO W ROZWÓJ PODAŻY TURYSTYCZNEJ W MIASTACH 33 Summary 44 Magdalena Kachniewska: ZASTOSOWANIE ANALIZY SIECI SPOŁECZNYCH W ZARZĄDZANIU ZRÓWNOWAŻONYM ROZWOJEM TURYSTYKI MIEJSKIEJ 45 Summary 59 Krzysztof Borodako: WSPÓŁPRACA SIECIOWA PARTNERÓW TURYSTYKI MIEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE KRAKOWA 60 Summary 71 Katarzyna Czernek: ROLA ZAUFANIA WE WSPÓŁPRACY NA RZECZ ROZWOJU TURYSTYKI – PRZYKŁAD WYBRANYCH GMIN MIEJSKICH BESKIDU ŚLĄSKIEGO 72 Summary 86 Barbara Pabian: PERSPEKTYWY I BARIERY ROZWOJU TURYSTYKI PIELGRZYMKOWEJ W PRZESTRZENI MIASTA CZĘSTOCHOWY 87 Summary 98 Dominik Ziarkowski: O POTRZEBIE PROWADZENIA BADAŃ NAD TURYSTYKĄ MOTYWACYJNĄ W POLSCE 99 Summary 110 Teresa Gądek- Hawlena: ROLA TRANSPORTU LOTNICZEGO W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO W ASPEKCIE ROZWOJU TURYSTYKI MIEJSKIEJ NA PRZYKŁADZIE MIASTA KRAKOWA 111 Summary 124 Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas: MIASTO JAKO PODMIOT PROMOCJI. OCENA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH KRAKOWA JAKO DESTYNACJI TURYSTYCZNEJ 125 Summary 140 Jolanta Ćwiklińska: OFICJALNE PORTALE MIAST W PROCESIE PROMOWANIA TURYSTYKI MIEJSKIEJ 141 Summary 152 Paweł Piotrowski: DETERMINANTY SKUTECZNOŚCI WYDARZEŃ MARKETINGOWYCH W TWORZENIU TURYSTYCZNEGO WIZERUNKU MIASTA 153 Summary 161