Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji
Książka dr hab. Małgorzaty Rozkwitalskiej pt. Uczenie się pracowników a kontekst mono –
i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu to ambitna monografia naukowa, mająca na celu zarówno naświetlenie problematyki uczenia organizacyjnego (zwłaszcza nieformalnego), jak i kulturowego aspektu procesów przekazywania wiedzy. (…) Monografia jest ciekawa i nietuzinkowa. (…) Jest to pozycja wartościowa naukowo, solidnie opracowana i wypełniająca istotną lukę w polskiej literaturze na temat zarządzania.
prof. dr hab. Dariusz Jemielniak
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-19934-0
- ISBN druku: 978-83-01-19895-4
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Uczenie się jako przedmiot badań 17 1.1. Ewolucja i interdyscyplinarność pojęcia uczenia się i terminy pokrewne 17 1.2. Miejsce uczenia się w naukach o zarządzaniu – główne podejścia, nurty i koncepcje zarządzania a uczenie się 28 1.3. Uczenie się pracowników a nurt pozytywny zarządzania – prosperowanie 48 2. Uczenie się – podstawy teoretyczne 59 2.1. Klasyfikacja teorii dotyczących uczenia się 59 2.2. Uczenie się indywidualne a uczenie organizacyjne 68 2.3. Uczenie się jako proces społeczny 74 2.4. Motywacja, postawy i wartości a uczenie się 81 3. Uczenie się pracowników w dotychczasowych badaniach 89 3.1. Uczenie się w pracy – istota 89 3.2. Uczenie się pracowników a czynniki indywidualne 96 3.3. Uczenie się pracowników a czynniki kontekstu 101 3.4. Uczenie się pracowników a efekty dla jednostki i organizacji 106 4. Kontekst kulturowy organizacji, postrzeganie wymagań w pracy, uczenie się 113 4.1. Istota kontekstu kulturowego organizacji 113 4.2. Wymagania w pracy i ich postrzeganie 120 4.3. Kontekst mono- i wielokulturowy organizacji, wymagania, uczenie się pracowników – koncepcja badań własnych 124 5. Uczenie się w pracy w organizacjach mono- i wielokulturowych 135 5.1. Postrzeganie interakcji międzykulturowych – studia przypadków 135 5.2. Postrzeganie interakcji monokulturowych – studia przypadków 146 5.3. Postrzeganie wymagań i uczenie się w organizacjach mono- i wielokulturowych – wyniki badań ilościowych 160 Zakończenie 175 Załącznik. Procedura analizy jakościowej treści 185 Spis tabel i rysunków 189 Bibliografia 191