Studium zarządzania niematerialnymi zasobami organizacyjnymi bibliotek
Opracowanie ma charakter poznawczy. Prezentuje rozważania teoretyczne oraz wyniki badań autorki w zakresie zarządzania zasobami niematerialnymi bibliotek. Skoncentrowanie na usługach, a nie na zasobach bibliotek spowodowało konieczność zmian w sferze ich organizacji. Znaczenia nabrały niematerialne zasoby organizacyjne, które wpływają na jakość świadczenia usługi. Założenia te leżą u podstaw tezy niniejszej książki, którą jest uznanie znaczenia czynników niematerialnych w zarządzaniu biblioteką oraz kreowaniu jej pozycji w otoczeniu.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-240-3
- ISBN druku: 978-83-7865-240-3
- Liczba stron: 338
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Pojęcie zasobów niematerialnych w społeczeństwie informacyjnym 13 1.1. Zasoby materialne a zasoby niematerialne. Zagadnienia definicyjne i klasyfikacje 13 1.2. Rodzaje zasobów niematerialnych 32 1.3. Wpływ transformacji społeczno-gospodarczej na zarządzanie zasobami niematerialnymi 40 1.4. Zasoby niematerialne jako źródło przewagi organizacji 45 1.5. Kapitał intelektualny w koncepcji zarządzania zasobami niematerialnymi 60 Rozdział 2. Charakterystyka i analiza wybranych niematerialnych zasobów organizacyjnych 69 2.1. Kapitał ludzki 69 2.2. Przywództwo 89 2.3. Strategia 111 2.4. Kultura organizacyjna 125 2.5. Komunikacja i relacje 143 2.6. Reputacja 158 2.7. Marka 187 2.8. Elastyczność i innowacyjność 201 2.9. Sieci i konsorcja 218 2.10. Obsługa nowych technologii i procesów 230 2.11. Własności intelektualne 235 Rozdział 3. Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi 241 3.1. Modele zarządzania niematerialnymi zasobami organizacyjnymi 241 3.2. Pomiar zasobów niematerialnych 248 3.3. Ochrona zasobów niematerialnych 265 3.4. Zarządzanie niematerialnymi zasobami organizacyjnymi w polskich bibliotekach – wyniki badań 275 Zakończenie 299 Bibliografia 301 Indeks osobowy 331 Spis tabel 335 Spis rysunków 337